راهنمای گام به گام ایجاد یک استراتژی بازاریابی کامل در سال 2021

استراتژی بازاریابی

4.3/5 - (6 امتیاز)
حقیقت این است که وقتی تازه شروع به کار می کنید ، دشوار است بدانید که آیا استراتژی بازاریابی شما به همان اندازه جامع و قدرتمند است تا بتواند شما را به آن هدفی که از کسب و کارتان دارید برساند.

برای کمک به کاهش برخی از این عدم قطعیت ها، ما این راهنما را ایجاد کرده ایم که گام به گام نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی کامل را نشان می دهد که جای هیچ شکی را برجا نمی گذارد.

با ما همراه باشید تا باهم به هفت جزء مهم یک استراتژی بازاریابی کامل در سال 2021 بپردازیم ، و برای الهام بیشتر چند مثال را دنبال کنیم.

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی

1: ساخت یک برنامه بازاریابی ( Marketing plan)

پلن بازاریابیچرا من باید یک برنامه بازاریابی برای استراتژی بازاریابی خود تهیه کنم؟ تفاوت این دو در چیست؟ استراتژی بازاریابی شما یک نمای کلی از دلایلی دارد که چرا تیم بازاریابی شما به منابع خاصی نیاز دارد ، اقدامات خاصی را انجام می دهد و اهداف خاصی را در طول سال تعیین می کند.

بطور کلی برنامه بازاریابی شما اقدامات خاصی است که برای دستیابی اهدافتان در استراتژی بازاریابی انجام می دهید.

الگوی مناسب می تواند به شما در ایجاد یک برنامه بازاریابی که بودجه شما را برای یک سال، ابتکارات سازمان بازاریابی شما و برنامه های بازاریابی مورد استفاده برای اجرای این طرح ها مشخص می کند، کمک کند و همه چیز را به خلاصه ای از تجارت وصل می کند تا شما را با اهداف اصلی شرکت همسو نگه دارد.

2:ایجاد پرسوناهای خریدار

اگر نمی توانید مخاطبان خود را در یک جمله مشخص کنید ، اکنون این فرصت را دارید که این کار را انجام دهید. شخصیت خریدار نمونه ای از مشتری ایده آل شما است.

به عنوان مثال ، یک برندی مانند هاکوپیان در حوزه پوشاک آقایان می تواند یک شخصیت خریدار را با اینگونه توصیف کند: یک آقای شیک طبقه مرفه جامه در میانسالی که در بالا شهر زندگی می کند ، تعریف کند و به دنبال  لباس خود با طرح های ساده و شیک با قیمتهای بالا و خاص می باشد.

با این توصیف ، بخش بازاریابی هاکوپیان می تواند بودجه بندی خود را به تصویر بکشد و با یک تعریف روشن در ذهن کار کند.

افراد خریدار دارای اطلاعات جمعیت شناختی و روانشناختی مهم  از جمله سن ، عنوان شغل ، درآمد ، موقعیت ، علایق و چالش ها و … هستند و این فاکتورها بسته به نوع کسب و کار متغییر می باشد.

3: تعیین اهداف استراتژی بازاریابی

تعیین استراتژیاهداف استراتژی بازاریابی شما باید با اهداف تجاری شما منطبق باشد. به عنوان مثال ، اگر یکی از اهداف تجاری شما این باشد که 300 نفر در سه ماه در کنفرانس سالانه شما شرکت کنند ، هدف شما به عنوان بازاریاب باید در راستای افزایش 10 درصدی پرسش نامه یا فرم های آنلاین در پایان ماه باشد.

سایر اهداف بازاریابی ممکن است افزایش آگاهی از نام تجاری یا ایجاد رهبری با کیفیت بالا باشد. همچنین ممکن است بخواهید رهبری فکری را در صنعت خود رشد دهید یا حفظ کنید یا ارزش مشتری را افزایش دهید. اهداف شما هرچه باشد ، مشخص کنید که آنها چیست و چگونه سازمان بازاریابی شما می تواند برای دستیابی به آنها در سال آینده کار کند.

4: ابزارهای مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید ، مطمئن شوید که ابزارهای مناسبی برای سنجش میزان موفقیت این اهداف در حوزه های مختلف در اختیار دارید. نرم افزارهای آنلاین مانند :

ترلو1: ترلو ( trello): یک ابزار آنلاین که تیم بازاریابی شما را در مسیر خود نگه می دارد و آشکارا در مورد پروژه هایی که روی آنها کار می کند ارتباط برقرار می کند. ایجاد تابلوهایی برای کمپین های فردی ، تقویم های تحریریه یا اهداف فصلی می باشد.

گردش کار داخلی و قابلیت های اتوماسیون ارتباطات را روان نگه می دارد و سادگی تیم بازاریابی شما را بر کار مهم متمرکز می کند.

2: گوگل آنالتیکس( Google Analytics ): را برای اندازه گیری عملکرد وبلاگ و صفحه وب در نظر بگیرید.

3:ابزار SEMRush
SEO همچنان به عنوان عاملی مهم در رتبه بندی موفق وب سایت شما عمل می کند. SEMrush به شما امکان می دهد یک ممیزی فنی SEO انجام دهید ، رتبه بندی روزانه را ردیابی کنید ، استراتژی SEO رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید ، در مورد میلیون ها کلمه کلیدی تحقیق کنید و حتی ایده هایی برای کسب ترافیک بیشتر ارگانیک تهیه کنید.

اما مزایای آن تنها در سئو متوقف نمی شود. از SEMRush برای PPC ، ایجاد و اندازه گیری یک استراتژی موثر رسانه های اجتماعی ، برنامه ریزی محتوا و حتی تحقیقات بازار استفاده کنید.

4: ابزار Crazy Egg

شروع کار با Crazy Egg را در نظر بگیرید. شما می توانید “نقاط قوت ” را در صفحات محصول خود شناسایی کنید ، ترافیک کمپین تبلیغاتی را در سایت خود پیگیری کنید و متوجه شوید که آیا خریداران روی جایی که می خواهید کلیک می کنند. حتی می توانید مطمئن شوید که دکمه های “خرید کن” شما در بهترین مکان قرار دارند.

Crazy Egg همچنین ضبط ، آزمایش A/B و موارد دیگر را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که وب سایت شما بهترین تجربه کاربر و بهترین بازده را ارائه می دهد.

5. مدیریت رسانه های موجود

رسانه های دیجیتالابتدا تعیین که قبلاً چه چیزی در کسب و کار خود دارید که می تواند به شما در ایجاد استراتژی کمک کند. برای ساده سازی این فرایند ، دارایی های خود را در سه دسته – رسانه های پولی ، رسانه متعلق به و رسانه کسب شده  در نظر بگیرید.

رسانه های پولی
به یاد بیاورید که رسانه های پولی به معنای هر کانالی است که برای جذب مخاطب مورد نظر خود هزینه می کنید. توییتر، ایسنتاگرام، فیس بوک و LinkedIn گزینه های رسانه ای پولی را ارائه می دهند که قرار گرفتن در معرض آنها را افزایش می دهد.

رسانه متعلق به
رسانه متعلق به هر یک از رسانه هایی است که ایجاد می کنید، پست های وبلاگ ، کتاب های الکترونیکی ، تصاویر و اینفوگرافیک هایی که تیم محتوا شما ایجاد کرده است نمونه هایی از رسانه های متعلق به شما هستند.

رسانه کسب شده
رسانه های کسب شده راه دیگری برای گفتن محتوای تولید شده توسط کاربر است. اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی ، توییت های مربوط به کسب و کار شما و عکس های ارسال شده در اینستاگرام با ذکر نام شرکت شما همه نمونه هایی از رسانه های کسب شده هستند.

محتواهای خود را در این زمینه ها جمع آوری کرده و همه آنها را در یک وسیله واحد ادغام کنید تا دید واضحی از آنچه دارید و چگونه می توانید سه کانال را برای به حداکثر رساندن استراتژی خود با هم ادغام کنید ، داشته باشید.

به عنوان مثال ، اگر قبلاً وبلاگی دارید که محتوای هفتگی را در  (رسانه های متعلق به خود) منتشر می کند ، ممکن است پست های وبلاگ خود را در توییتر (رسانه های پولی) تبلیغ کنید ، که ممکن است مشتریان دوباره توییت کنند (رسانه های کسب شده). در نهایت ، این به شما کمک می کند تا یک استراتژی بهتر و جامع تر ایجاد کنید.

گزینه رایگان؟ آن را از توییتر شرکت خود توییت کنید یا در اینستاگرام ارسال کنید و از هشتگ های مربوطه برای پخش آن استفاده کنید.

اگر منابعی دارید که در اهداف شما نمی گنجد ، آن را حذف کنید. این زمان بسیار خوبی برای نظافت خانه یا شناسایی شکاف درتیم شما است.

6. ممیزی و برنامه ریزی کمپین های رسانه ای

کمپین دیجیتال مارکتینگاکنون، شما باید تصمیم بگیرید که کدام محتوا به شما کمک می کند که بر اهداف رسانه ای و بازاریابی خود تمرکز کنید. به عنوان مثال ، آیا به روز رسانی CTA ها در انتهای پست های وبلاگ شما به افزایش تعاملان آنلاین در رویداد شما کمک می کند؟

در مرحله بعد ، به شخصیت خریداران خود نگاه کنید. فرض کنید شما در یک شرکت نرم افزاری ویرایش ویدئو کار می کنید. اگر یکی از چالش های شخصیت شما افزودن جلوه های صوتی تمیز به ویدیوهای آنهاست اما محتوایی که منعکس کننده آن باشد ندارید ، یک ویدیوی نمایشی 15 ثانیه ای برای اینستاگرام تهیه کنید تا نشان دهد محصول شما در حل این چالش چقدر عالی است.

در نهایت ، یک طرح ایجاد محتوا ایجاد کنید. این طرح باید عنوان ، اهداف ، قالب و کانال مربوط به هر قسمت از محتوا را شامل شود. مطمئن شوید که کدام چالش را برای شخص خریدار شما حل می کند.

برای ایده هایی در مورد ایجاد محتوا یا نگاهی عمیق تر به نحوه ایجاد یک برنامه محتوا ، پست ما را بخوانید ، راهنمای نهایی ایجاد محتوا.

7. اجرای استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابیدر این مرحله ، تحقیقات بازار و برنامه ریزی شما باید به شما در تجسم چگونگی اجرای استراتژی بازاریابی شما (توسط کدام تیم ها) کمک کند.

آخرین مرحله این است که همه را با هم جمع کنید، اقدامات را در برنامه ریزی خود قرار دهید. یک سند ایجاد کنید که مراحل لازم برای اجرای کمپین شما را مشخص کند. به عبارت دیگر ، استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید.

هنگام ایجاد این سند به مدت طولانی فکر کنید. چون شما در حال تدوین یک سند استراتژی استاندارد 12 ماه برای کسب و کار خود هستید. این جدول زمانی ساختار یافته باید پایگاه اصلی تلاشهای بازاریابی استراتژیک شما باشد.

 

برای مشاوره در زمینه تدوین و اجرای برنامه استراتژیک بازاریابی کسب و کار خود در اراک با منشور تماس بگیرید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه خدماتارتباط با ما