چگونه یک استراتژی محتوا برای یک کسب و کار B2B بسازیم؟

محتوای B2B

Rate this post
برخی معتقد هستند که تدوین استراتژی محتوا برای یک کسب و کار B2B  به صورت مناسب و کارآمد، می توانند سرنخ های جدید و با کیفیت جذب کرده و آنها را با ایجاد اعتماد به مشتریانی وفادار و خوشحال تبدیل کنند.

با این حال ، فقط ایجاد محتوا کافی نیست.

بهترین بازاریابان B2B استراتژی ای را تدوین می کنند که به عنوان نقشه راه برای رسیدن به موفقیت عمل کند. با یک استراتژی محتوای متفکرانه ، می توانید مطمئن شوید که محتوای شما تأثیرگذار بوده و متناسب با مخاطبان شما طراحی شده است.

داشتن استراتژی محتوا ، برای کسب و کارهای B2B در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی گزینه مقرون به صرفه تری است. در واقع ، موسسات بازاریابی محتوا تا آنجا پیش می روند که می گوید بازاریابی محتوا بیش از سه برابر بازاریابی خارج از کشور منجر می شود ، در حالی که 62 درصد هزینه کمتری دارد. در این وبلاگ ، می آموزید که چگونه می توانید استراتژی محتوای B2B مقرون به صرفه خود را ایجاد کنید و بهبود مستمر دهید.

 

چرا B2B و B2C به استراتژی های محتوایی متفاوتی احتیاج دارند؟

B2B تفاوتش با B2C

حال ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا کسب و کارهای B2B و B2C به انواع متفاوتی از استراتژی های محتوا نیاز دارند. اول اینکه، روند تصمیم گیری و سفر مشتری برای کسب و کارهای B2B بسیار طولانی تر از کشب و کارهای B2C است. سهامداران بسیار بیشتری درگیر شرکت های B2B هستند و فرایند تصمیم گیری بسیار طولانی تر است. داشتن یک استراتژی محتوا قوی فرصت های بیشتری را برای مشتری ایجاد می کند تا در طول این فرآیند با شما همکاری کند. برای شرکت های B2C ، به زمان کمتری نیاز است ، چرا که سفر از آگاهی تا تبدیل بسیار کوتاهتر است.

مشتریان کسب و کارهای B2B همچنین می خواهند شواهدی از تخصص و اعتبار شما در زمینه تخصصی فعالیتتان ببینند. این نوع اعتماد به بهترین شکل از طریق استراتژی محتوای پیوسته ایجاد می شود: در واقع محتوای منسجم و منظم، به وضوح نشان می دهد که تیم شما می تواند پیشنهاد خوبی را در زمینه تخصصی فعالیت ارائه دهد. مشتریان همواره با دنبال کردن محتوای جدید و به روز در پی کاهش ریسک، انتخاب های خود هستند.

از کجا شروع کنیم: مبانی یک استراتژی محتوا درخشان B2B

محتوای متنی

 

هر استراتژی درخشان به یک زیرساخت قوی نیاز دارد ، و همین امر در مورد ایجاد یک استراتژی محتوای B2B نیز صدق می کند. شما باید درک کاملی از موارد زیر داشته باشید:

  • چشم انداز  و ماموریت برند شما
  • اهداف کمپین بازاریابی شما
  • مخاطب هدف شما
  • آنچه مخاطبان شما می خواهند بدانند.
  • آنچه مخاطبان شما باید بدانند.

یکی از مهمترین وظایف مربوط به توسعه استراتژی محتوای B2B ، ایجاد شخصیت خریدار است – به احتمال زیاد چند گروه مختلف وجود دارد که به روش های مختلف با آنها درگیر می شوید. شخصیت های خریدار تعریف و مشخص کنید تا بتوانید به راحتی آنها را با محتوای مرتبط تر مورد هدف قرار دهید. اولویت ها یا سوالات مختلف هر شخص و همچنین مشکلات خاصی را که می توانید حل کنید ، بیان کنید. مکان های آنلاین بودن آنها و نحوه دسترسی به آنها و همچنین ویژگی های مشخص مانند بودجه یا میزان مشغله آنها را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که شخصیت خریدار خود را بر اساس داده های واقعی یا حتی مشتریان واقعی بسازید.

زمانی را صرف تحقیق درباره چشم اندازهایی کنید که در حال حرکت به سوی آنها هستید. رقبای خود را بشناسید و بدانید چه کار می کنند، به کلمات کلیدی مرتبط و مورد نظر برای رتبه بندی توجه داشته باشید و اهداف و KPI های قابل اجرا را که در بازه های زمانی شما قابل دستیابی هستند در نظر بگیرید.

 

آخرین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که چقدر می توانید به ارائه استراتژی محتوای خود متعهد شوید. صادق بودن با آنچه می توانید به دست آورید (در حالی که هنوز بلندپرواز هستید!) به احتمال زیاد می توانید به اهداف خود برسید. اگر نگران مدیریت عناصر مختلف استراتژی محتوا مانند اهداف و بودجه خود هستید، بهتر است از یک مشاورین بازاریابی محتوای B2B کمک بگیرید تا شما را به مسیر صحیح هدایت کرده و از شما برای دستیابی به نتایج عالی پشتیبانی کند.

مشاوره بازاریابی منشور در شهر اراک  در تدوین و اجرای استراتژی محتوا در کنار شماست.

 

محتوای متنی یا ویدئوها: کدام نوع محتوا بهتر کار می کند؟

محتوای ویدئویی

اکنون که پایه استراتژی محتوای B2B خود را ایجاد کرده اید ، می توانید به توسعه محتوا بپردازید. اما با وجود فرمت های مختلف موجود، چگونه متوجه می شوید که کدام محتوا مناسب کسب و کار شما است؟ در اینجا به پرسونا خریدار خود مراجعه کنید: به عنوان بخشی از تحقیقات خود ، باید بدانید که هر گروه چگونه دوست دارد محتوای خود را مصرف کند. این برداشت ممکن است یا براساس شواهد باشد یا بر اساس داده های سیستم عامل های مختلف. اگر می دانید که بخشی از مشتریان شما دوست دارند که از محتوای ویدئویی استفاده کنند، حتماً محتوای ویدئویی متناسب با آنها ایجاد کنید.

چند نوع محتوا وجود دارد که به طور همه گیر برای مشاغل B2B خوب کار می کند:

  • پست های وبلاگ از محبوبیت خاصی برخوردارند زیرا انعطاف پذیری زیادی در نحوه نشان دادن تخصص و ایجاد اعتماد دارند.
  • ویدئو فرمت موثر دیگری است که می توانید با آن بازی کنید. از وبینارها گرفته تا کلیپ های کوتاه در شبکه های اجتماعی.
  • مطالعات موردی یک رسانه قدرتمند است که از طریق آن می توانید تخصص خود را به نحوی مناسب و واضح به مشتریان خود نشان دهید.
  • اینفوگرافیک می تواند به انتقال اطلاعات زیاد در مدت زمان کوتاه کمک کند.

به یاد داشته باشید ، مهمترین چیز این است که محتوای شما باید مشکلاتی را برای مخاطبان شما حل کند. این امر هم در مورد قالب هایی که استفاده می کنید و هم خود محتوا صدق می کند – به پرسونای مخاطبین خود بازگردید و بپرسید: نکات مد نظر آنها چیست و چگونه می توانم آنها را از طریق محتوای خود حل کنم؟

 

فراتر از ایجاد محتوا: چگونه می توان پیشرفت مستمر را ایجاد کرد و یک استراتژی بلندمدت ایجاد کرد؟

کسب وکارهای بیزنس با بیزنس

 

استراتژی محتوا برای یک کسب و کار B2B با انتشار یک محتوا، اتمام نمی یابد.

مجموعه ای از موارد را باید فراتر از ایجاد محتوا در نظر گرفت! از خود بپرسید: چگونه می توانید محتوایی را که عملکرد خوبی دارد تغییر دهید یا پطول عمر آن را افزایش دهید؟ به عنوان مثال ، یک وبینار ممکن است تبدیل به یک کتاب الکترونیکی شود، یا یک اینفوگرافی ممکن است به یک ویدیوی خوب برای اینستاگرام تبدیل شود. استفاده مجدد از محتوا برنامه شما را بدون ایجاد تحقیقات و کار بیشتر، برای تیم شما پر می کند. بنابراین برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید محتوای محبوب را برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید.

هنگامی که یک محتوا  عرضه می شود، چگونه می توانید ترافیک مناسب را به سمت آن هدایت کنید؟ برنامه های تبلیغاتی باید یکی دیگر از زمینه های مهم تمرکز باشد ، زیرا باید نحوه ایجاد دسترسی را در نظر بگیرید. خوب نیست ویدئویی که ساخت آن سه روز به طول انجامید فقط در ساعت 17:23 در توییتر منتشر شود. کمپین های تبلیغاتی ایمیلی ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی همه می توانند به ارتقاء کار شما کمک کرده و آن را در زمان مناسب در مقابل افراد مناسب قرار دهند.

در نهایت ، هر چند وقت یکبار محتوای خود را بازبینی و به روز می کنید؟ به روز نگه داشتن وبلاگ ها و مقالات خود با جدیدترین آمار و ایده ها به این معنی است که می توانید در عین ارتباط با یک بازار در حال تغییر ، موفقیت تاریخی خود را تقویت کنید.

وقتی استراتژی محتوای کسب و کار B2B خود را ایجاد می کنید ، یک نکته را باید همیشه در نظر داشته باشید: مخاطبان خود. از جاهایی که مطالب خود را به دست می آورند تا سوالاتی که از شما می خواهند به آنها پاسخ دهید ، آنها باید همیشه در ذهن شما باشند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانه خدماتارتباط با ما